Sunday, July 4, 2010

Selamat tinggal Malaysia......selamat datang Canberra

Sunday, July 4, 2010
Emm....memang sedih rase nye nak meninggalkan negara yang selama ini xpenah2 terdetik pun utk aku meninggalkan,aku tinggalkan jua.....semalam merupakan hari terakhir aku berada di Msia....aku akan pergi ke Canberra menemani isteri tercinta Noor Hafizah Mohd Pushiri.....dari gambar2 saje....memang xterucap kata2 betapa terharunya aku atas kehadiran kalian.....terima kasih banyak2 kerana hadir anta aku...(gambar aku upload kat FB)

Kat cni nk cite la pengalaman sket..aku xpenah langsung kuar msia....serius....nie kan pulak sensorg...memang xpenah...tapi utk bertemu isteri tercinta, aku tabahkan jugak....aku pk,lame2 nnti dah biase,xde masalah dah....kire nk dtg aussie cam gie JJ Wangsa Maju je.....ikutkan ape yang aku lalui, so far sampai ke kastam smpai la masuk dlm flight...same je....cumenye...aku skrg naik business class,compare ngn pegi out station kat MOH dulu economy class...jadi sonok la sket....ade tv sume bagai....yang xsonok.....pertama....memang umat Australia memang penuh dlm flight.....susah nk nmpk org melayu...or senang cite org msia....pas2 lak...mase aku check in, xpulak orang MAS tue ty aku nk duduk seat mane......rupenye die bagi aku seat kat tgh2 umat tue...duduk tgh2,kat seat lane tgh....ko bayangkan la...walaupun aku ade pakcik org putih..xbermakna aku boleh blah and bleh handle diorg nie....

Punye la gelabah duduk kat tgh2 tue...control duduk sume...bile time makan, kontrol makan lak....hahahhaa....tapi memang best la business class....siap ade screen blakang seat....leh tgk video...pilihan sendiri....xde la kite teringat ngn ape yang die pasang je.....or,one more thing...aku dah lame gile xpraktik Bahasa Inggeris dalam kehidupan seharian....jadi memang aku wujud perbualan kekok aku ngn orang2 kat Australia nnti...tapi xpe...redah je....

Lepas dah melalui flight yang bagi aku lame.....walaupun ade lagi lame sebenarnye....6jam lebih..sampai la aku ke negara orang putih pertama aku jejak...Melbourne,Australia.....memang kekok..memang janggal...memang rase cam indon aku nie,.....dan barula aku terase macam mane kite terasing di negara orang....klau ikutkan indon dtg msia,ok lagi la....bahasa xlari sgt...lebih kurang je....ini dtg Australia...walaupun bahasa diorg tue English gak...tapi lain slang nye....and agak susah nk catch up......anyway,aku sampai2 kat melbourne tue memang mati akal....klau orang lain mungkin dah pk nk turun town ke...jejalan memane ke....tapi aku...stay je kat airport tue cam orang sesat....memang rase terasing sket...walaupun nmpk dua tiga family dari msia kat airport tue...majoriti sume putihhhhhhh~~~ je.....lame gak la aku lepak dgn xbuat ape2...and aku ade beli air botol pepsi...dari vending machine....mahal tue...AUD3.40...dalam RM6 gak la....gile xgile la mahalnye....

Then lepas aku check in barang utk flight ke Canberra, aku tunggu flight kat gate....mase b4 tunggu tue...ade la satu bahagian kiosk utk gune perkhidmatan internet....AUD2 je....tapi leh pakai 20minit je...aku pun update la status kat FB...sebab dan janji nk update situ kan.....hehehehe....then naik flight domestic ke Canberra lak....lepas flight 1st tadi...aku dah xcuak sgt dah....sebab by hook or by crook....aku kene biase kan keadaan baru nie...melainkan esok ade hujan org melayu turun kat Canberra nie....hahahahahha.....

Mase smpi kat airport Canberra, aku tunggu luggage sampai...aku dah cuak dah.....mane la isteri aku nie xsmpi2 lagi....ingatkan dah turun trus nmpk muke....rupenye lum lagi.....lepas amik beg...trus tepon isteri aku...lepas dah nmpk die....hati aku rase lega sgt....setelah lame berjauhan...akhirnya kami bertemu....Alhamdulillah....terima kasih pada Mu Ya Allah...kerana memudahkan perjalanan hambamu ini.....

Lepas tue, aku n isteri menyewa kete....utk bwk brg2 dari bilik sewa isteri aku...kepada umah sewa yang besar lagi....kire aku dah dtg...xkan nk menyewa bilik...bilik sewa tue kat area Florey...dan umah sewa baru kat area Kambah....tapi jauh tue....klau tgk map cam dekat je......serius ly kengkawan sekalian....memang nice giler view kat Aussie nie....teringat aku akan keindahan Msia...dari pandangan atas.....sesungguhnya indah alam ciptaan Allah SWT...adalah tugas kite untuk mengekalkan dan membaikpulih ape yang telah dirosakkan sebelum ini.....

Lepas dah amik barang kat bilik sewa and pindah ke umah sewa,skrg nie aku dah selamat di umah sewa baru....insyaAllah nnti aku akan amik gmbr utk tatapan sume.....nice la umah sewa nie....tapi mahal!~hahahaha!!anyway...aku amik kesempatan utk ucapkan terima kasih kepada sume yang anta di airport.....yang mendoakan aku selamat sume....terima kasih byk2...budi anda sume....xdpt aku balas....insyaAllah bile aku blk msia, aku bwk souvenir nnti....insyaAllah....ingat2kan lah aku.......


Oklah...aku nk berehat....aku xcukup tido dlm flight tadi.....aku nk tdo dulu....zzzzzzzZZZZZZzzzzzzzzzzzz.....


Till we meet again.................

0 comments:

Post a Comment

 
TrUe LiFe © 2009. Blog Skins Design by Pocket |