Sunday, November 15, 2009

Tinggal di luar negara.........

Sunday, November 15, 2009
Lepas aku dapat SPM result dulu, dalam tahun 2003 la..aku xpenah terpikir klau nak apply universiti and further study kat oversea...result SPM aku bole tahan la kentang, mmg molek sgt klau nk apply...tapi aku pikir, klau further kat cni pun xde masalah...bole je study, and still leh keje...and yang penting xjauh ngn keluarga..(tapi last2 jauh gak aku belajar...matrik kat Penang..hahahahaha)

Itu je la peluang yang aku ade untuk memilih belajar di luar negara...lepas matrik tue result aku jadi hampeh...jadi mmg xdapek nk sambung oversea pun...kene sambung local gak...tapi aku bersyukur kerana akhirnya aku ade gak degree dalam tgn compare to my other siblings.

Lepas dah byk tempat bekerja...jumpe org cni cne....kenal org itu ini....akhirnya sekarang bertapak di Kementerian Kesihatan Malaysia....mmg target aku untuk berkhidmat dalam government...sng nk cuti...rilek sket time keje...(tapi bile byk keje mcm haram gak...)...*ok, balik semula ke topik asal*...xlame lagi aku dah nk tunang...and GADIS ku(merujuk kepada awek/kekasih/tunang/bini/isteri ku) telah dapat tawaran sambung Master kat Aussie..and klau ikut perancangan asal, nk kawin dalam bulan 4...mase birthday kitaorg....tapi plan berubah...kene kawin cepat...so that aku leh ikut isteri ku tercinta belajar di Australia..

Aku tgh duk pikir nie...klau kat cne,keje mcmne...aku follow bukan atas tiket sambung belajar...but memikirkan aku nie IT savvy, xkan la aku xleh nk buat duit kat internet...buat duit kat internet kat M'sia nie mmg kurang sket...sbb ramai yang menipu...but kat luar negara...bende2 mcm nie dah kire common and jadi convenient to them....so, aku bole buat duit...dgn care halal la....and lagipun ramai org M'sia wat business kat cne..so,xkan la xleh nk tolong memember especially klau sesame Islam....

But anyway, ini bole kate peluang keemasan yang aku ade untuk duk kat oversea...walaupun bukan untuk belajar...tapi untuk hidup bersame ISTERI tercinta....bole honeymoon trus....hahahahaha.....!!~~~

Ape2 pun nnti kan update dari aku berkenaan nie...aku harap sgt mak aku akan benarkan aku kawin cepat...tunang pun dah bagi...tinggal nk kawin je la...one step away..

Till we meet again.....

0 comments:

Post a Comment

 
TrUe LiFe © 2009. Blog Skins Design by Pocket |